Predstavujeme vám naše nové logo
Začiatkom júla sa náš klub premenoval z BK ŠKP 08 Banská Bystrica na Slávia Banská Bystrica. Dnes už poznáme aj nové logo, ktoré budú bystrické pumy nosiť na dresoch. Autora novej vizuálnej identity klubu sme vyspovedali.
Nové logo je dôležitou súčasťou novej identity klubu. Zatiaľ čo v logu BK ŠKP 08 Banská Bystrica dominovala puma, v novom logu banskobystrickej Slávie nájdeme v jeho strede písmeno S. Aj keď sa zmenil názov a logo klubu, naše hráčky budú mať aj naďalej prezývku bystrické pumy. Puma a jej laba je aj zakomponovaná v doplnkových logách a grafických prvkoch.
Autor Slavo Kišš: Značka je inšpirovaná súčasnou mestskou kultúrou a životným štýlom mladej generácie
Autorom nového loga klubu Slávia Banská Bystrica je Slavo Kišš, ktorý nám povedal viac k samotnej tvorbe.
Aké bolo zadanie?
S pánom Jurajom Kovalom, ktorý ma oslovil so svojou víziou novej značky pre bystrické basketbalistky, sme spolupracovali už v minulosti na vcelku vydarenom rebrandingu hokejového klubu HC ´05. Hlavnou úlohou pri tvorbe novej vizuálnej identity Slávie bolo vytvoriť modernú značku, ktorá v sebe spojí bystrické pumy, teda súčasný klub, s menom pôvodného, historicky veľmi úspešného ženského basketbalového klubu, ktorý v meste pôsobil v minulosti.
Ako prebiehala tvorba loga, čo bolo pri nej nosné?
Farebná schéma bola daná – červená a biela, farby mesta Banská Bystrica. Takáto farebná jednoduchosť určila i smerovanie celkového grafického spracovania identity, ktoré bolo inšpirované minimalizmom charakteristickým pre súčasný branding. Väčšina hráčok klubu patrí do generácie “Z” (1996 – 2009) a generácie “ALFA” (2010 – súčasnosť). Táto generácia mala už od útleho veku umožnený prístup k prenosným digitálnym technológiám. Je to generácia internetu a sociálnych sietí. Nová vizuálna identita je inšpirovaná ikonickými značkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou životného štýlu tejto generácie. Instagram, Netflix, či Vans sú príkladom takýchto značiek. Ich logá sú jednoduché, zapamätateľné a ľahko rozpoznateľné aj v podobe malých ikoniek na obrazovke smartfónu. Nosnou myšlienkou a cieľom bolo vytvoriť práve takýto jednoduchý, no funkčný, graficky čistý a svieži branding.
Ako by ste z pozície autora charakterizovali svoje dielo?
Táto značka je inšpirovaná súčasnou mestskou kultúrou a životným štýlom mladej generácie – graffiti, tattoo, streetwear, sociálne siete, internet… Moderná klasika je slovné spojenie, ktoré by som použil v súvislosti s novým brandingom. Hlavné logo je podporené doplnkovými logami a grafickými prvkami, s ktorými vytvára ucelenú identitu. Emblém “Bystrické pumy” odkazuje na pôvodnú značku, pod ktorou klub pôsobil v predchádzajúcich rokoch, a ktorá tak plynule prechádza do novej éry. Spomínaný minimalizmus umožňuje efektívne použitie dizajnu vo všetkých printových a elektronických médiách. Nová vizuálna identita predstavuje jednoliaty grafický systém, kde môžu jednotlivé logá existovať samostatne a byť použité bez toho, aby narušili celistvosť značky. Svojou rozmanitosťou tak poskytujú veľké množstvo možností pre aplikáciu v marketingu.
Aký máte vzťah k športu, konkrétne k basketbalu? Sledovali ste aj bystrické pumy, alebo teraz začnete?
Šport je fenoménom dnešnej doby. Sledujem ho a aj ja sám rekreačne športujem. Drvivá väčšina mojich prác sa spája so športom. Špecializujem sa totiž hlavne na tvorbu grafických identít a log pre športové kluby a organizácie. K športu, teda aj k basketbalu, mám veľmi blízko a som rád, že obe moje veľké vášne, šport aj umenie môžem takýmto spôsobom dnes skĺbiť v mojej práci. Myslím, že práve pri sledovaní zámorských profesionálnych súťaží, akou je aj basketbalová NBA, som si už ako dieťa všimol toto spojenie športu a umenia v logách klubov. Fascinovalo ma to. Začal som s tvorbou vlastných log. Len tak, pre zábavu… Vtedy som ešte netušil, že sa tento koníček stane mojou prácou. Som však šťastný, že sa tak stalo. Verím, že sa značke i organizácii bude, nielen po športovej stránke, v novej ére dobre dariť a že celý tento projekt bude úspešný! Budem to samozrejme sledovať a držať Slávii palce.